M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 12 d’octubre del 2016

VICENT ANDRÉS ESTELLÉS
Vicent Andrés Estellés va nàixer a Burjassot, el 4 de setembre del 1924 i el 27 de març de 1924; el 27 de març del 1993 va morir en València. Va nàixer en una família de forners on va transcòrrer la seua infància.
Va tindre molts records bons però va viure uns episodis tràgics com la guerra y la mort de familiars. Amb dotze anys va esclatar la guerra civil. També, quan tenía un any, el seu avi va ser assasinat d'un tret d'escopeta pel seu germanastre enutjat per una qüestió d'herència.
Uns anys després va aprendre l'ofici de forner, d'orfebre y mecanògraf.
Més tard, va passar la joventut a la ciutat de València, on s'aficionà a la literatura.
Amb divuit anys va publicar el seu primer article al diari Jornada i s'en anà a estudiar periodisme a l'Escola Oficial de Periodisme a Madrid on va fer la carrera com a becari i tres anys després farà el servei militar a Navarra.
Amb vint-i-quatre anys, tornà a València per treballar al diari "Las Provincias".
En 1955 es casà amb Isabel amb la qual va tenir una filla que va morir als quatre mesos. Més tard va tindre dos filles més, Carme i Vicent.
En els últims anys encara va rebre nombrosos premis i homenatges.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !