M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dijous, 13 d’octubre del 2016

BIOGRAFIA

                                         
SOROLLA
El seu nom complet es Joaquim Sorolla i Bastida, va nàixer a València al 27 de febrer de 1863 a Cerdecilla provincia de Madrid, 10 d'agost de 1923 va ser un pintor español. Artista prolífic, va deixar més de 2000 obres catalogades. La seva obra madura ha estat etiquetada com impressionista, postimpressionista i luminista.


Quan ell tenia 2 anys els seus pares van morir, en quedar orfes van ser acollits la seua germana Eugenia i ell per la seua tia Isabel, germana de la seva mare.

Quan van passar uns anys el seu oncle va intentar ensenyar-li en va, l'ofici de manyeria.Va compartir estudi a la planta baixa del carrer Les Avellanes a València amb Jose Vilar i Torres i els germans Benlliure i Pinazo.

En acabar la seva formació va començar a transmetre les obres a concursos provincials i exposicions nacionals de belles arts.

En 1888 va contreure matrimoni amb Cotilde García a València però viurien un any en Italia, aquesta vegada a la localitat de Assís. En 1889 es van instal.lar a Madrid en tot just 5 anys. En 1894 va viatjar a Paris a mes va continuar amb la seva pintura de denuncia social.
Va morir el 10 d'agost de 1923, Madrid.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !