M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 12 d’octubre del 2016

📖CARLES SALVADOR📄

CARLES SALVADOR GIMEO
Carles Salvador i Gimeo va nàixer en València a 1893 i va morir a València a 1955.

Carles Salvador i Gimeo nosaltres el coneguem com la nostra escola.


NACIONALITAT: ESPANYOL
OCUPACIÓ: MESTRE I ESCRIPTOR
GÈNERE: POESIA

ADOLESCÈNCIA
Cursà estudis de magisteri i exercí de mestre a Benassal i a Benimaclet.

VIDA
Impulsor de la introducció del valencià a l'escola, fou membre fundador de l'Associació 
Protectora de l'Ensenyança Valenciana.


Fou un dels introductors de l'avantguardisme literari a València, amb obres com Vermell en to major (1929), Rosa dels vents (1930) i sobretot El bes als llavis (1934). 

Després de la Guerra civil, la seua poesia va emprendre uns camins més tradicionals, d'aproximació al llorentinisme, amb la publicació de Nadal, flor cordial (1943) o El fang i l'esperit (1951).







I MOLTES COSES MÉS A VÍQUIPEDIA!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !