M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 11 d’octubre del 2016

🎼🎶Raimon🎼🎶

 Raimon
El seu nom és Ramon Pelegero Sanchis va nàixer a Xativa el 2 de Desembre de 1940 al "Carrer Blanc".

De jove va treballar uns quants anys a una emisora de ràdio on va introduir-se al món de la música.


En 1962 va fer la seva primera actuació pública a l'època franquista quan només es podia cantar en castellà, però li van deixar cantar en Valencià.

Raimon  és molt important per a la llengua valenciana perquè escrivia i cantava quan ningú el feia en valencià/català. La seva primera cançó va ser "Al Vent".

També cantava cançons i poemes de altres persones importants.

Algunes de les cançons més conegudes són: Al Vent, Jo Vinc d'un Silenci, Elogi  dels diners i Diguem no...


També ha escrit llibres i poesies com: Les Paraules del meu Cant i La vida inmediata.


El més interessant per a mi de Raimon és que encara viu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !