M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 11 d’octubre del 2016

MAX AUB

BIOGRAFÍA DE MAX AUB
Max Aub Mohrenwitz va nàixer a París,el 2 de Juny de 1903.
El seu pare era alemany i es deia Friedrich Aub Marx i la seua mare parísina amb el nom de Susanne Mohrenwitz. La seua família ha tingut problemes amb la guerra per la nacionalitat del seu pare. Després s'en anaren a viure a França i més endavant,a Espanya,i va obtindre nacionalitat Espanyola als 20 anys.
Resultat d'imatges de Retrato max aub
Ell anà a l'escola Moderna de València i següent anà al Lluís Vives,que és un institut. Es va fer amic de Josep Gaos,un filòsof,el seu germà,el poeta Vicente Gaos i Josep Medina Echavarría,un futúr sociòleg.
A l'adolescència va començar a relacionar-se amb l'escriptura.
Aub es va casar amb Perpetua Barjau Martín,i va tindre tres filles: Elena,Maria Lluïsa i Mari Carmen.
Ha tingut tres premis: Beca Guggenheim a l'art,América Llatina i Caribe. Ha escrit més de quaranta llibres. 
Max Aub,per desgràscia,va morir el 22 de Juliol de 1972 a la ciutat de Méxic amb 69 anys.
Actualment trobem el col.legi públic Max Aub,en el que un mural està pintat un retrat seu.
Resultat d'imatges de Retrato max aub

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !