M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 12 d’octubre del 2016

Isabel Clara Simó

Isabel Clara Simó

Isabel Clara Simó va nàixer a Alcoi el 4 d'abril de 1943 (73 anys).  Isabel és una escriptora, periodista i política valenciana. Ella està llicenciada en filosofia per la Universitat de València, en periodisme i doctorada en filologia romànica també. 
Va ser professora a Bunyol i després a l'IES Ramon Muntaner de Figueres i a l'IES Sant Josep de Calassanç de Barcelona. 


Es va passar al periodisme en 1972 com a directora del setmanari Canigó, col·laborà en diversos mitjans de comunicació.
En 1993 guanyà el Premi Crítica Serra d'Or de narració per Històries perverses. L'any 2001, li és atorgat el premi Andròmina pel llibre Hum... Rita!: L'home que ensumava dones, i en 2004 el Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians en la seua modalitat d'assaig, per En legítima defensa. 


L'any 2007 va conquerir el Premi de Novel·la Ciutat d'Alzira amb l'obra el meu germà Pol.


En 2013, també va ser reconeguda per l'Ajuntament d'Alcoi amb la concessió de la medalla d'or de la ciutat i nomenament com a filla predilecta.
I això ha sigut un resum de la vida de Isabel Clara Simó.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !