M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dijous, 13 d’octubre del 2016

Mariano Benlliure Gil

                                                     MARIANO BENLLIURE GIL


Mariano va nàixer el 8 de setembre de 1862 en Valencia.
Es va dedicar a l'escultura,  va fer moltes obres: Francisco de Goya,monument al Jacinto Ruiz i Menzona,són les més destacades.
Va tindre una medalla per la estatua del pintor Ribera.
El seu nom va adquirir molta fama.
El seu primer concurs tenia deu anys.
Als tretze anys va participar en l'expocició Nacional de Belles arts de 1876 presentant un grup anomenat L'agafada d'un Picador. Va morir el 9 de novembre de 1947 tenia 85 anys.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !