M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dijous, 13 d’octubre del 2016

MANUEL SANCHIS I GUARNER.

Manuel Sanchis i Guarner.

Raquel Cutillas Cruañes.

Manuel Sanchis i Guarner (València,9 de setembre de 1911-València,16 de desembre de 1981) fou un filòleg, historiador i escriptor valencià amb llengua catalana.

Sanchis Guarner va un dels participats en l'elaboració de les Normes de Castelló.
Defensava que el Valencià és una modalitat dialectal d'una llengua comun compartida amb diferents variants a Catalunya i Balears, però mai subordinada o inferior a elles,idea que va exposar al llibre "La llengua dels valencians", argumentant que ningú en el passat no havia discutit la unitat a la llengua al país valencià.

Va participar en la guerra civil defensant la unitat de la localitat repúblicana.Per això va ser represaliat durant el franquisme, passant pel camp de concentració de presoners polítics de Salamanca fins a complir la seua condemna en un pedernal de Madrid (1939-1943)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !