M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

divendres, 14 d’octubre del 2016

Biografia Enric Valor

Enric Valor i Vives va nàixer un 22 d'agost del 1911 a Castalla, València.
És conegut per ser un dels principals escriptors en llengua valenciana del segle vint.
Nasqué al si d'una familia acomodada rural a Castall. Estudià per a mestre mercantil a l'escola de Comerç d'Alacant i després es dedicà ala indústria del calcer.
És a Alacant on Enric Valor començà la seva tasca com a periodista i escriptor.
A l'any 1930, als deneu anys, entrà en la redacció d'El Tio Cuc, un periòdic d'ideologia republicana.
Arribà a València poc abans de la guerra, i, encetada aquesta, es concentrà en defendre a la Repúbilca. Després de la guerra, tornà a l'obra literaria.
Als principis dels anys cinquanta, començà amb l'obra rondallística, que després resultaria en les Rondalles Valencianes (1950-58)
Després de la mort de Franco, Enric Valor pogué difondre lliurement les seues idees i començà a rebre homentages.
Premis literaris literaris i llingüístics que han estat molt nombrosos i importantíssims. Fins i tot es prpmogué com a candidat del Premi Nobel de literatura poc abans de la seva mort.
Li han donat molts premis, però dos d'ells molt importants son el Premi de Narrativa Juvenil al 1978, i el premi d'Honor a Les Lletres Catalanes al 1987.
Finalment va morir el 13 de gener del 2000 als 88 anys, a l'Horta, València.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !