M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

divendres, 14 d’octubre del 2016

Juan Genovès

Juan Genovès

Juan Genovés Cubells. Va nàixer el 30 del 5 de 1930, a València (Espanya).

Fill de Juan Genovès Cubells, artesá, gravador de metalls i pintor decorador de mobles, i Maria Candel Muñoz, i germa de Eduardo (1933).

A 1937 va iniciar l'ensenyança primària al grup escolar " La Pasionaria"

Amb 13 anys comença a ajudar a son pare de decorador de mobles i abandona l'escola per ajudar als seus pares amb el necrosi de la carboneria. Amb 14 anys assistia a classes de dibuix per les nits a la secció de Metalistería Artística de l'escola de belles arts de sant Carlos, sent el més jove del curs.

Va començar amb l'informalisme i la pintura matèrica, fins que a la dècada dels setanta, va retornar al camp de la figuració. A 1950 va passar a pertanyer al grup "Los siete", a 1956 va pertanyer al grup Parpalló, i al 1959 va ser un dels fundadors del grup Hondo.

Uan de les seus quadres més importants és " El Abrazo"(1976) que actualment es troba al Museu De La Reina Sofia a Madrid.
Juan Genovès continua viu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !