M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

divendres, 14 d’octubre del 2016

Joan Fuster
Miquel Lorca Moreno
Joan Fuster Ortells va nàixer el 23 de noviembre de 1922 a Sueca a una família de procedencia pagesa.
En 1943 comença els estudis de Dret a la Universitat de València. Un any més tard va publicar “ Vint - i cinc anys de poesia Valenciana” a “Las Provincias”. A partir de 1947 es llicencia en Dret i durant uns anys és advocat a la seua vila.
Els seus primers llibres són poemes. “Sobre Narcís”, “Ales o Mans”, “Terra en Boca”, “Escrit per al silenci”. La poesia fusteriana recull després el volum “Set llibres de versos”. En 1962 publica  “Nosaltres els valencians”, un dels seus llibres més destacats.
En 1975 li és concedit el Premi d´Honor de les Lletres Catalanes. En 1983 s´incorpora com professor a la Universitat de València per donar l´assignatura d´Història de la Llengua. El mateix any és dintingit amb la medalla d´or de la Generalitat de Catalunya.
Joan Fuster va morir el 21 de juny de 1992 als 69 anys a Sueca.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !