M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

diumenge, 16 d’octubre del 2016

Josep Renau

Josep Renau
Josep Renau i Berenguer (Valencia, 17 de maig de 1907-Berlin, 11 d'octubre de 1982) va ser un pintor, cartellista polític, fotomuntador, publicitari i professor valencià. Fill d'un pintor de dibuix de Belles Arts San Carlos de València. Va ingresar amb 12 anys i també va treballar com professor de dibuix.
Va adquirir un gran compromís social i realitza portades, il·lustracions i fotomuntatges en revistes culturals i polítiques durant els anys 20-30. Amb el seus cartells vol expressar els ideals d'igualtat, progrés i solidaritat.
En 1936 va ser nombrat Director General de Belles Arts, i va ser qui va decidir el trasllat de part del patrimoni del Museo del Prado a les Torres de Serrans de València per salvar-la dels bombardejos de Madrid durant la Guerra Civil.
En 1937 va encarregar a Picasso que pintara el "Guernica" per a exposar-ho a la Exposició Universal de París.
Quan acaba la Guerra Civil (1939) s'exilia a México. Allà treballa com cartellista cinematogràfic i on va començar una serie de fotomuntatges denunciant el imperialisme norteamericà.
En 1958 es va traslladar a Berlín est,. allí va treballar fent fotomuntatges a color de crítica política internacional.
En 1976 va regresar a Espanya encara que mai va deixar de vuire a Berlín.
La seua obra va influenciar en autors valencians com l'Equip Crónica en el seu color i composició.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !