M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

divendres, 14 d’octubre del 2016

Joanot Martorell



Joanot Martorell va ser un escriptor medieval,conegut per haver escrit la novel·la el Tirant lo blanc , la seva obra més coneguda i considerada primera novel·la moderna d'Europa.

Va nàixer en 1413 en Gandia i va morir en 1468. Joanot  era cunyat d'Ausiàs March, es coneixen força elements biogràfics que ens el mostren com un cavaller de vida agitada.

L'obra que va escriure té 487 capítols i més de 800 pàgines, en que ens explica la història d'el cavaller Yirant. Joanot provocava molts enfrontaments.
1- Contra Joan Monplau, el seu cosí
2-Contra Jaume Ripoll
3-Contra Felip Boil
4-Contra Gonzalo de Híjaro



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !