M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 12 d’octubre del 2016

                               VICENTE BLASCO IBÀÑEZ

Vicente Blasco Ibañez va nàixer el dia 29 de gener al 1867 a València i va morir el dia 28 de gener de 1928 just el dia abans del seu aniversari.

Ell era escriptor , va  fer molts llibres però també es dedicava a ser periodista i també polític Espanyol.

Uns dels seus llibres són Sang i Arena, Els quatre genets de l'apocalipsis , Entre naranjos,  La barraca i per últim Canyes i fang.

Sobre la seua vida familiar : va tindre una esposa Maria Blasco encara que tingués el mateix cognom no era familia seva, van tindre quatre fills Mario, Julio César (va morir als 24 anys) i la única dona en llibertat.

La seva dona va morir en 1925 a València, i després és va  casar amb Elena Ortuzar  una dona Chilena.

Extranyamente encara que parlava valencià , quasi tots els seus llibres eren en castellà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !