M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 12 d’octubre del 2016

CAVANILLES


Josep Antoni
CAVANILLES

Cavanilles va náixer a Valéncia a l'any 1745.

Ell era profesor particular dels fills d'uns ducs, o com es deia en eixa época, preceptor. El duc va ser embaixador a París i Cavanilles es va tindrer que anar amb ell. Allí va estudiar botànica.

Cavanilles no va tindre més remei que tornar a Espanya perque va començar la Revolució Francesa.
Ací a Espanya va recorer tota la Península Ibèrica i va escriure un llibre sobre pobles, plantes, rius i parcs naturals de la Cmunitat Valenciana, o com es deia en eixa època "Regne de València".

Ell era seguidor de Carles Linneo i va modificar la seua classificació de les plantes.


Després quan es va jubilar va ser nombrat director del Jardí Botanic de Madrid i va ser allí on va morir, en el 1804.
Resultat d'imatges de cavanilles

   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !