M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 11 d’octubre del 2016

Ausiàs March

                                                                   
Ausiàs March va nàixer en 1397 a Beniarjó i va morir el 3 de Març de 1459 a València.Fill de Pere March i Leonor Ripoll,família de nobles.En 1419 el van nombrar cavaller.Va lluitar contra els pirates en expedicions a Còrsega i Cerdenya. A partir de 1427 es va retirar a Gandia administrant les seues finques.En 1430 va començar a escriure poemes.Va ser un dels grans poetes del segle d'or a València.Els seus poemes tracten de cants d'amor,de mort i d'espirit. Dos exemples:Plena De Seni i Amor Amor.Se va casar dues vegades amb Isabel Martorell,germana de Joanot Martorell,i Joana Escorna.No va tindre cap fill legítim.

Anècdotes:
El 25 d'abril el dia de Sant Marc,en Beniarjo fan una tradició que consisteix en portar una bandera pel poble ballant amb una caixa que va inventar ell amb forma de tambor.S'anomena el ball de la bandera,tradició que ve d'Ítalia portada per Ausiàs March.En Beniarjó queden ruines del palau d'Ausiàs March i restes ven conservades de l'ajub i pedres del seu molí.
Ausiàs Marc està enterrat en la Catedral de València


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !