M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dijous, 12 de febrer del 2015

MOROS I CRISTIANS EN BENIMARFULL


Moros i Cristians es una festa que es celebra cada any,es celebra en tots els pobles,en el meu poble que és Benimarfull van per grups fent filaes o fent balls.

Hi han molts grups de filaés en la que jo estic es diu la Filá dels Verds,hi han molt més pero jo assoles me'n recorde de la meua,l'any passat vam eixir ballant tots els xiquets per el carrer.


Les filaetes van per tot el poble,i quan arriben a la plaça fan un ball per a acabar.
Comencen desde l'escola,primer comencen els majors ballant,després les filaes,i per ùltim els xiquets ballant.
També en la plaça van a l'esglèsia i li duen flors a la mare de deu.
Per les nits fan procesons amb els disfraços de Moros i de Cristians,hi ha molta gent que per la nit quan s'acaba sopen en la plaça i es passen ballant tota la nit,alguns dies les persones que volen dinar en la seua filà dinen. Jo tots els anys dine però assoles una vegada perquè després tenim que eixir una altra volta i es millor anar a casa per posar-se el tratge.

Per els matins van a misa i quan s'acaba , en un parc, tiren una mascletà i a mi com no m'agrada me'n vaig a casa de seguida.
Hi ha un dia que a l'hora de dinar tu pots anar a la teua filá i prendre't algo.

El penúltim dia ix el Sant Jordiet amb un caball i  darrere unes filaetes de majors.
L'últim dia ixen totes les filaes amb xiquets i xiquetes i amb els majors,els bebes ixen en uns carros decorats.Els primers que passen són els majors, després les dones,xics ballant i per últim els xiquets i les xiquetes ballant o desfilant,mentres passen les filaetes tiren petardos al cel i jo m'asuste un poc.
Quan arriben a la plaça pujen a un castell que hi posen i comencen a lluitar entre ells,fins que guanye un,en acabar de lluitar tiren per últim una mascleta per finalitzar el acabament de Moros i Cristians.
Moros i Cristians és una festa que a mi m'agrada moltíssim!!!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !