M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dijous, 12 de febrer del 2015

La festa de la verema a Requena

La festa de la verema va començar gracies a l'entusiasme de la gent de Requena que estava implicada en els teatres populars i l'entusiasme dels xiquets per fer una festa per els productes d'agricultura. Va començar a celebrar-se al 1948.

Els fundadors varen ser Antoni Molina i Pascual el Rullo, i de la festa infantil Alfredo Garcia i el meu iaio.

Aquestes populars festes es celebren durant l'última setmana d'Agost i els primers dies de Setembre. La seva duració és de cinc dies.

Entre els seus innumerables acte hi ha que destacar uns quants:
-La proclamació de les tres reines i els tres presidents.
-La Zurra.
-El xafat de raïm.
-La bendició del most.
-La cremà del monument al vi...

Peró ademés durant els 5 dies es veuran passacarrers acompanyats de bandes de música.

Ells, com poble valencià però amb arrels castellanes, també faran mascletàs i castells de focs artificials. per les nits també hi ha disco-móvil.

Mentres tant també hi ha la feria de vins Ferevin, on hi ha un muntó de vins.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !