M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 11 de febrer del 2015

LES FESTES DE LA MAGDALENA A CASTELLÓ


Castelló de la Plana és una ciutat situada al nord de la Comunitat Valenciana. Castelló te una població de 180.005 habitants, i les seues festes majors són les Festes de la Magdalena.
En aquestes festes es commemoren els orígens de la ciutat, en record del trasllat de la ciutat de la muntanya al pla.
Comencen el tercer dissabte de quaresma, i duren 9 dies. El primer dissabte es celebra un pregó, una desfilada de personatges típics de tots els pobles de la província.



El diumenge es celebra l'acte principal, que és La Romería de les canyes, i que consisteix en que tots pugen a l'Ermita de la Magdalena, un església que hi ha damunt d'una muntanya. Esmorzen i després qui vol puja del tot i toca una campana. Per la nit es fá una desfilada de gaiates.

Les Gaiates són monuments il·luminats d'uns 6 metres d'altura, símbol de les festes. Recorden les canyes, gaiatos i fanals que, segons la tradició, van usar els castellonencs per a temptejar el terreny pantanós durant la baixada nocturna al plà de la ciutat. Durant les festes pots anar a vore les gaiates i al final es tria la millor. Els castellonencs diuen que les gaiates són un esclat de llum sense foc ni fum. També hi han colles en les quals la gent del mateix barri, o els amics, es reuneix per a passar les festes junts.

En eixos dies també desfilen representants de Na Violan i Jaume I, que consisteix en que una xica es vesteix de Na Violan i fan una volta pel centre de Castelló. A mi m'agrada molt perque desfilen amb caballs, també desfilen xiquetes i xiquets i és molt bonic veure-ho. Aixo ho fan en honor a Jaume I i a Na Violant, que era la seua dona.


L'any 2010 les Festes de la Magdalena van ser declarades festes d'interès turístic internacional.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !