M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 11 de febrer del 2015

SANT ANTONI A CHELVA

El cap de setmana posterior al 17 de gener els veïns es reuneixen perquè es celebra la incineraciò de Sant Antoni reunint material per a fer fogueres. Depenent del tamany de les fogueres, aconsegueixen totes les joies (pollastres casolans) possibles.
 La nit del dissabte té lloc al Cuentantón, que es celebra fa poc i es un contacontes que fa el seu treball per arreu del poble i conta un conte a cada foguera. També visiten cada foguera grups de rondalles i cavalls. 
Durant aquest dia de matinada, es celebra l'Espenton que consisteix en taponar racons i espentar per desfer-ho. 
Al matí, per als més menuts es fan tallers de tipus medival. A la plaça del pobles es fa la foguera més gran, on tiren els mals records i objectes que asoles servixen per fer mal. També es celebra el diumenge per el matí LA BENDICIÓ DELS ANIMALS, que es celebra perquè Sant Antoni era un pastor .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !