M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dijous, 19 de febrer del 2015

FESTES PATRONALS A SAGUNT



Sagunt és la capital de la comarca del Camp de Morvedre i està situada al nord de la província de València.

Les festes patronals es celebren en l’última setmana de juliol. Cada dia es fan campionats d’esports com futbol sala, carreres ciclistes, aquatlon i petanca.
També hi ha teatres infantils i jocs tradicionals per les vesprades a la glorieta.
La gent jove pertany a una penya, però jo encara no puc.
El que més m'agrada són els sopars per la nit on els veïns baixen al carrer taules i cadires i cadascun porta el seu sopar. Eixos dies ens anem al llit molt tard.
Per la nit fan actuacions de grups moderns, espectacles i balls per a la gent gran.


El dia més important és el 30 de juliol que es celebra la festa dels patrons Abdó i Senent, també coneguts com els Sants de la pedra









Eixe dia hi ha una processió en honor als Sants de la Pedra que comença en la Plaça Major amb el grup de Danses de Morvedre que ballen els balls tracionals amb dolçcaina i tabalet.

Les festes acaben amb un espectacle pirotècnic molt bonic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !