M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 28 d’octubre del 2014

UNA CIUTAT ROMANA.-ELEMENTS

A una ciutat romana hi ha: un fórum, que era el centre de la ciutat, el circ, on es celebraven les carreres de quàdrigues, un temple,  que era on es guardava la estàtua del éu adorat...

Jo he visitat una domus, que era la casa dels rics. He anat a la domus Baebia, o siga la casa dels baebia. Al terra, hi havia un mosaic d'un gos i dalt, estava el pare dels Baebia fent un mosaic per al emperador. Després vaig visitar una Insulae, la casa dels plebeus. Tenia set o vuit pissos, i abaix tenia molts tallers. Un patrici em va convidar a l' amfiteatre, on es veien lluitar els gladiadors. Els gladiadors eren esclaus amb casc que lluitaven per viure. L'emperador tenía la primera paraula, però el públic l'última.
Al teatre, els actors intentaven fer riure a la gent. I ho aconseguien. Per últim tenim el circ que era on es feien les carreres de cavalls. Bo, això es tot, fins a un altre programa, no oblideu seguir El Bloc Explossiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !