M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 29 d’octubre del 2014

TEXT DE CAP DE SETMANA: "Les clases socials de la Antica Roma"


INTRODUCCIÓ A EL TEMA;

Patricis: Eren les primeres families que varen estar en Roma, eren ciutadans, tenien esclaus, eren els més rics de tot l'imperi, per això era la població més escasa.

Clients: Eren o estranjers, o refugiats pobres, els Patricis els utilitzaven ( s'aprofitaven de ells). Li donaven diners 💶 als Clients, lis deixaven anar als actes religiosos, els defenien davant la llei, a canvi de que els clients foren a la guerra en lloc de que anaren els Patricis, jo supose que sería per que els Patricis tenien por de que lis feren algo a ells.

 Plebeus: Eren la població més numerosa, al principi no eren considerats ciutadans, eren pobres, no podien tindre Esclaus, no podien votar, no podien anar a actes religiosos, no podien tindre càrrecs politics, pero al llarg del temps, es varen revelar davant la llei i, varen aconseguir tindre els mateixos drets que els Patricis, podien votar, podien tindre Esclaus, podien inclós tindre càrrecs politics i també anar a actes religiosos.

Esclaus: No se consideraven persones ni ciutadans, tenien un "Amo" y als Esclaus lis anomenaven "Ferramenta que parla", estaben castigats de per vida a fer els pijors treballs que es poden imaginar, i pijors també, i també els seus fills estaben destinats a ser Esclaus de per vida. La majoria de Esclaus eren pressos de Guerra.

La màquina del temps...
 Estimat diari...

Acabe de tornar de la Antiga Roma, he fet amics, era una familia de Patricis de l'any 50 a.C. És la familia Cornelius, vivien en una Domus, era súper gran, tenien un pati interior amb piscina i tot, tenien també un jardí amb un gos, " DomVs ", tenien també una altra casa a el camp, es deia una vil•la, tenien moltes vaques, porcs, gossos, gallines, caballs, i camps de cultiu, tenien treballant a 100 Plebeus amb un sou de 1.000 ¥ al mes, també tenien Esclaus, i en la porta tenien una clau per a tancar la casa. M'han regalat una moneda de 500 ¥, la vaig a pegar ara ací quant acabe, adjuntant fotos que he fet i una foto de la màquina del temps. M'ho he  passat super bé.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !