M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 29 d’octubre del 2014

EXÈRCIT ROMÀ

Benvinguts a l'any 150 aC  a l'epoca de l'Imperi Romà. Si voleu vos contaré com eren a l'exercit romà.
L'exercit romà estava format per legions. Cada legió tenia 5000 soldats dirigits per e1 general.
L'imperi romà ja ha conquistat la part mediterrania de la península ibèrica, encara que a l'any 117 dC conquerirà tots els països de la zona mediterrania i part d'anglaterra.
Quan es feia de nit i estaven en una zona prop de la zona que volien conquerir montaven un campament amb tendes de campanya. A les ciutats vivien els patricis que eren els més rics, a les domus que eren les cases més luxoses que hi havia. Després els nobles vivien a l'insulae que  era un edifici amb quatre cases menys luxoses.
La seva vestimenta era una túnica, un mont i sandàlies. Encara que de potecció portaven armadures. De protecció també portaven escutsi cascos. Per atacar portaven: escuts i cascos. Per atacar portaven: Arcs, espases pesades, ariers, catapultes, llances, dagues, javelines, dards i ballesta.
Quan invadien territoris construïen trinxeres, fortificacions, lletrines... Tot aço ho feien amb una pala que portaven al damunt.
Que vos ha paregut? Vos agradaria ser un soldat romà?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !