M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 28 d’octubre del 2014

EL CLAN DESCOBRIDOR DEL FOC



En el paleolític fa més de 2 milions d'anys tots estaven organitzats per grups familiars molt xicotets anomenats clans. Entre ells sobrevivien a tot tipus de perills. En tots els clans manava el pare.  També per que era el més fort i ell era el que podia decidir que fer.
Es veu que el que caçaven eren pocs animals vertebrats, sobre tot cucs, insectes i s'aprofitaven de restes que hi havia. Com a molt arribaven a menjar una pota de pollastre entre tots. Bevien sempre als rius i per eixa zona trobaven coves i les agafaven per passar alguns dies fins a que s'acabara el menjar.
Es veu que en eixa época ja coneixien el foc. Va ser que un clan es va trobar un incendi en un bosc, i ells notaven molta calor i varen tindre por per totes aquelles flames. Tingueren sort perquè va caure una tormenta i varen poder sobreviure. La pluja el que va fer és apagar el foc, només hi faltà un xicotet arbre que hi tenia una resta de foc. El clan quan va veure que es podia passar varen trobar l'arbre encés. Començaren a utilitzar-lo per a noves coses: protegir-se dels animals, calfar-se, cuinar la carn, etc.
Aquest clan serà el millor grup descobridor de la història.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !