M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 28 d’octubre del 2014

EGIPTE

Hola, sóc Maria, i amb la meua màquina del temps anem a viatjar a Egipte. Allí m'ha atès  Nefertiti, la reina de aquella època. Ella ens ho va explicar tot.

- Nefertiti: L'antic Egipte fou una civilització del nord-est d'Àfrica, que es va desenvolupar al voltant dels cursos mitjà i baix del riu Nil. La civilització es va construir cap al 3150 aC, fins a l'any 31 aC, quan els romans van conquerir Egipte i li van posar el nom de la Província Romana.

- Maria: ara Nefertiti ens té que deixar, però ens deixa amb Cleòpatra.

- Nefertiti: Si, tinc un assumpte pendent però us deixo amb bones mans.

- Cleòpatra: Hola us vaig a comptar un  poquet més sobre la vida en Egipte. L'antic Egipte era una societat molt desigual. A dalt de la piràmide estaven el Rei o Faraó, en mig els alts funcionaris: els dignataris, els governadors... i en l'últim lloc els artesans i camperols. Els egipcis creien que els faraons eren déus, per això tothom s'agenollava quan passaven i ningú no podia mirar-los a la cara ni tocar-los. També pensaven que tenien poders màgics.
La vida quotidiana de les famílies camperoles de l'antic Egipte estava subordinada a un fenomen natural: la crescuda del riu Nil. Els escribes supervisaven la producció agrària. Els camperols depenien de alguns animals, com el bou i diversos caps de bestiar.
Els servents eren el nivell inferior de la societat egípcia. Eren persones lliures que feien diverses feines per a un senyor a canvi d’un petit salari.
Finalment, estaven els esclaus, que solien ser presoners de guerra. No tenien drets i la majoria eren propietat del Faraó, que els utilitzava per a treballar a les obre públiques, com les piràmides, les mines i l’exercit.
La dieta alimentaria era prou variada: pa, cervesa, llegums, verdures, fruites (figues, raïm, dàtils), pesca, carn d’aus...
A l’antic Egipte les dones tenien alguns drets que no tenien altres dones de l’antiguitat, podien heretar i tenir propietats, vendre o comprar. En alguns casos podien divorciar-se.

- Maria: Gràcies Cleòpatra, ens ha agradat molt la teua explicació.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !