M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 28 d’octubre del 2014

DÉUS ROMANS

Hola! sóc Marc i avuí parlaré un poquet dels déus romans. He elegit aquest tema perqué m'ha paregut interessant.
Els romans van adoptar tots els déus grecs, canviant-los el nom i van incorporar un gran nombre de déus orientals, com ara Osiris, Cíbele i Mitra.
En el segle I aC. va néixer una nova religió, el cristianisme, que va ser la religió oficial de l'imperi a partir del 380 dC.
Entre alguns trobem a Júpiter que era Zeus déu grec, Minerva, Febus que era Apol•lo, Venus, Neptú que era Posidó, Mercuri que era Hermes, Vesta que era Hestia i Bacus entre altres.
Hi havien tres tipus de culte:
-El culte popular, plebeus i esclaus organitzaven actes a l'aire lliure en honor a divinitats agráries, sacrificaven animals i els menjaven en comunitat
-Culte oficial, els romans van aprendre dels etruscs, es realitzaven davant dels temples.
-Culte domèstic, en les cases l'home feia de sacerdot i feien rituals oferint flors i aliments.
El primer rei romà, Romul, va ser elevat a la categoria de déu, amb el nom de Quirí i o aquest déu era dels més importants.
Existien a més déus negatius  com Laverna la deesa dels lladres, també de l'aire pestilent, de la febre i altres. Els romans creien en els Lèmurs o fantasmes i que les ànimes dels morts baixaven com ombres on estava el cos del difunt.Els romans eren molts superticiosos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !