M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

diumenge, 21 de setembre del 2014

INCENDI EN EL MONTGÓ

El passat onze de setembre a les 16 hores va començar un incendi en ple cor de parc natural del Montgó. La gent pensava que no era molt important. Però per culpa del vent varen tindre que desallotjar a més de mil cinc-centes persones. Aquella nit va cremar el cau de Sant Antoni i ademés les flames van arribar al port de Xàbia i va caldre desallotjar tota la zona de la Cuesta de San Antonio i La Caleta. El so de les ambulàncies, els bombers i la policia inundaron els carrers de Dènia i Xàbia en el que ha sigut el pijor incendi de l'estiu en la comarca de la Marina Alta i en el que varen intervenir la Unidad Militar de Emergència (UME). El foc, sembla que va ser intencionat doncs es va originar per diversos focos. Les flames, avivades pel fort vent es varen propagar de immediat i les forces de seguretat hagueren de tallar la carretera de Les Planes. Al final varen controlar l'incendi després de quaranta-huit hores. No es varen produir danys personals ni importants desperfectes materials però va ser un desastre ecològic: quasi quatre-cents cinquanta hectàrees cremades d'una gran riquessa botànica.
He triat aquesta notícia perque és la meua muntanya preferida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !