M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 12 de febrer del 2014

DE RIU EN RIU

Això era una familia de peixos que vivia en un riu amb molta poca aigua i faltava poc per a que arribara l'estiu. També estaven en el riu quatre families més, que cadascuna tenia un nom: Peixos Blancs, Peixos Rallats, Peixos Colorats i Grans Peixos. Com que arribava l'estiu, tots estaven molt preocupats per si l'aigua s'acabava. Aleshores Pau, el pare, va tindre la idea d'anarse'n al Riu Allargat navegant pels rius subterranis que hi havia. Així podien arriba a eixe iru que estava a uns 25 km. Els xiquets Carles i Marcos s'encarregàren d'avisar a les altres famílies i explicar on tenien que anar. La mare Laura el que feia era investigar per on tenien que accedir al riu subterrani. Mentres els pares de tots els xiquets planejaven el viatge, els fills denscansaven preparant-se per al llarg recorregut. Al dia següent es varen reunir totes les famílies i vàren organitzar-se. Els pares varen dir als seus fills: és molt perillós anar-se'n del grup perque en els rius subterranis hi ha grans corrents i devien seguir als majors. Quan varen començar, els xiquets tenien molta por per si es perdien i es quedaven a soles. Al principi del riu subterrani va ser prou fàcil perquè se'n varen trobar uncorrent que els feia el trajecte més ràpid. Les cinc famílies estaven contentes fins que varen arribar quasi al final perquè hi havia un remolí. Quan varen entrar dins tota la familia Grans Peixos varen decidir ajudar espentant als altres amb tota la força que tenien. Quan varen abrribar es varen alegra per tres coses: perquè tenien un riu molt ample amb molta aigua, perquè la família Grans Peixos els varen ajudar i per tota l'aventura que varen tindre. En aquell riu varen viure molt feliços per sempre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !