M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

divendres, 3 de març del 2017

SOPHIE GERMAIN

Sophie Germain va nàixer el 1 d'abril de 1776 a París, i va morir el 27 de juny de 1831 (als 55 anys) a París.

Sophie Germain era una de les primeres matemàtiques franceses autodidactes. Es coneguda pel teorema d'artimètica que porta el seu nom, pels seus intercanvis amb el matemàtic Carl Friedrich i pels seus treballs sobre l'elasticitat dels cossos.

Una de les seves contribucions majors va ser la teoria dels nombres.

 Les seves contribucions principals a les matemàtiques es refereixen a la teoria dels nombres i a les deformacions elàstiques. És a l'origen dels nombres primers de Sophie Germain.

A causa del perjudici contra el seu sexe, no va poder desenvolupar una carrera matemàtica en cap institució acadèmica, per la qual cosa va treballar independentment al llarg de la seva vida.

Va intentar solucionar el teorema de Fermet i encara que no va poder resoldre-ho va obtenir uns resultats que van influir en les matemàtiques de l'època.

Va ser matemàtica, física i filòsofa, malgrat l'oposició dels seus pares i les dificultats presentades per una societat sexista, va adquirir la seua educació dels llibres de la biblioteca del seu pare i de la correspondència mantinguda amb famosos matemàtics com Lagrange, Legendre i Gauss.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !