M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dissabte, 4 de març del 2017

EVELYN BOYD GRANVILLE

Evelyn Boyd Granville va ser una matematica, fisica teorica y astronoma estatunidenca que va treballar en la NASA.

Va naixer el 1 de maig del 1924

Va er la segona dona afroamericana en treures el doctorat de matematiques.

Va naier en una familia que podia viure justeta gracies a que son pare tenia trevall i venia verdura en un camió per el poble i va poder etudiar. Cuan ella estaba a punt de entrar en la universitat, son pare i s'ha mare van decir diborsiar-se .

Va tindre una beca en les universitats de Mount Holyoke College i en el Smith College. En el Mount Holyoke College no li deixaven entrar per save raça i per els diners, però va entrar en el Smith College gracies a la seua tia i per s'on pare.

Va estudiar les carreres matematiques, fisica teoria y astronomia. Al final va acabar trevallant en la NASA.

Les seues companyeres de la Nasa i ella treballaven en un cuartet super chicotet i allí feien els seus calculs.

Va ser companyera de Katherine Johonson, Dorothy Vaughn y Mary Jackson que son les jefes de "les dones calculadora" (que era així com les anomenaven) i les protagonistes de la pel·lícula "figuras ocultas", que ha guanyat un oscar aquest any.

Va fer funcinar el primer ordinador de la nasa amb totes les seves companyes i va calcular tots els calculs del apol·lo.

Es va jubilar al 1984 i encara no s'ha mort.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !