M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 10 de febrer del 2015

Moros i Cristians a Oliva



La tercera setmana de juliol, tots els anys, hi ha moros i cristians a Oliva. La festa comença dijous amb el pregó de festes a la plaça de l’Ajuntament, el convidat proclama l’inici de les festes. Després cada comparsa torna en cercavila cap a la seua càbila per preparar la Nit del Putxero. Tothom es pot apuntar a tastar un bon putxero. Després de sopar, a mitja nit, tot el poble ix en cercavila.


El divendres al vespre desfilen els cristians en una entrada amb música, llums i colors. Oliva és cristiana. A la nit, mentre s’esperen el desembarcament hi ha orquestra a la platja de la Mitja Galta on, per fi, les tropes àrabs atraquen vora mar, és l’hora del desembarcament. Tot un seguit de trons i arcabussos omplin el matí de soroll i lluita. El dissabte es pot contemplar l’esplendorosa entrada mora, amb vestits exòtiques i músiques orientals. I finalment, diumenge arriba la reconquesta. A la vesprada hi ha l’entrada dels xiquets i després, tot seguit, cristians i moros es concentren davant del castell, al passeig, i batallen en una lluita d’arcabussos. La victòria cristiana anuncia l’esperada reconquesta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !