M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 28 d’octubre del 2014

LA ROMA IMPERIAL

L'altre dia, estava avorrida a casa i vaig decidir fer un viatge en la meua màquina del temps.
Vaig parar a l'any 70 a.C en Roma, la ciutat més important en aquella època. Quan vaig eixir de la màquina, estava davant d'un magnífic edifici. Vaig preguntar què era i uns homes vestits amb llargues túniques em van dir que era el lloc  on es reunia el senat, els homes més sabis que debatien sobre qüestions importants per a l'Imperi.
Vaig entrar i vaig vore que estava  parllant un soldat anomenat Caio Juli César que, al final, va ser elegit com Emperador per totes les seues victòries  arreu del món.
Em vaig presentar a ell com una representant del futur, encara que ell ja ho havia notat per la meua roba i les meues ulleres.
Molt amable, em va ensenyar tota la ciutat i em va contar tots els seus viatges a Egipte on va conèixer a Cleopatra. Vam visitar la gran plaça del forum i els llocs dels espectacles, com ara el circ, el teatre i l'amfiteatre. En aquest edifici anomenat Colosseu, que a mi em recordava a una plaça de bous, vaig presenciar una desagradable lluita de gladiadors i lleons, i em vaig espantar quan vaig sentir al públic demanar la mort d'un gladiador. Menys mal que Juli César el va salvar..
Acabàrem descansant en les termes, que són  com els nostres balnearis.
Vaig sopar en la seua domus. A l'entrada, vam pregar davant dels seus lars, els seus déus protectors, als que havien dedicat un bonic altar.Vam menjar molt cómodament perquè esàvem gitats en una espècie de sofà i uns esclaus ens varen servir tot el sopar: olives, figues, raïm, pollastre...
Quan ens despedírem, Juli César em va regalar un vestit típic romà amb una faldeta curta, crec que això si que m'ho ficaré.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !