dijous, 10 d’abril de 2014

EL MISTERI DEL CANARI



Em dic Duncan si de major fora escriptor m'agradaria escriure llibres de misteri amb sentit de l'humor. Una historia que escriuria podria ser aquesta:
Marieta acabava d'alçar-se del llit,com estava mig dormida no es dona compte que la porta de la gàbia del seu canari Pichu estava oberta.
Marieta entra al servei, alçà la tapa del vàter i després de rentar-se la cara, es donà compte que dins del vàter hi havia una ploma de canari correguent i plorant conta als pares que havía assesinat a Pichu a l'estirar la cadena del vàter.
 El reste del dia es pasà cridant Pichu,Pichu,Pichu.
Sos pares estaven fins al cap de tant Pichu,Pichu.
Marieta mirava per la finestra i continuava "Pichu,Pichu,Pichu."
La madre de Marieta parla amb ella
-Vols  contar-me com ha passat
-Jo estava en el bany ,estirí la cadena, i vaig vore una ploma del meu pichu, pichu.
 -I com s'ha escapat de la gàbia?,si sempre estàs damunt d'ell, tant pendent que a penes pot respirar.
 -Mare no ho sé. Algú haurà obert la porta i ell s'ha escapat.
 -No és dé estranyar, el pobre necesitaba llibertat.
 -Ai! el meu Pichu, Pichu, Pichu!
 -Per la nit els pares de Marieta i ella, baixaren al jardí amb llanternes i feren un forat amb terra per soterrar una caixa amb la ploma del canarí.
 Marieta plorant continuava cridant,"Pichu, Pichu, Pichu"...
 De repent, algo es ficà al muscle de la xiqueta, ella mirà i contenta cridà.-Mireu es Pichu, Pichu!
 Una volta tancat el canarí en la seu gàbia el pare es posà a pensar, i content diguè:
 -He resolt el misteri del canari ! . Marieta, per la nit no tancares bé la gàbia,quan anares al bany, el canari et va seguir volant, i li cauria alguna ploma dins del vàter. Com la mare sempre obri la finestra del vàter perqué es ventile, Pichu es deu haver anat per allí.Haurà pegat alguna volteta i després al vore-nos en el jardí ha tornat. Un canari molt gest, este Pichu.
 I així acabaria el meu llibre.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !