M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimecres, 8 de març del 2017

Ada Lovelance

Aa Lovelance va nàixer el 10 de desembre de 1815 a Londres (Regne Unit).
És la primera programadora de computadores que resolien diferents problemes.
Des de xicoteta volia ser matemàtica i metafísica.
Als 17 anys va conèixer a Mary Sommervele, una gran matemàtica, també a Chales Babbage, que començava a treballar amb màquines analítiques.
Tambe va fer treballs relacionats amb el cervell humà i les matemàtiques l'eletricitat i les matemàtiques i la música.
Però és coneguda sobretot per ser la primera dona programadora informàtica per les seues aportacions al llenguatge de programació.
Els seus treballs no van ser reconeguts fins un segle després de la seva mort, que va ser en 1852.
En el seu honor un llenguatge informàtic va ser anomenat Ada i hi ha un dia d'Ada Lovelance dedicat a la participació de les dones en la ciencia, tecnologia, ingeneria i matemàtiques que es celebra el segon dimarg d'octubre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !