M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 10 de febrer del 2015

FESTIVITAT DE SANT ANTONI ABAD.

Diu la tradició que el 17 de Gener, aprofitant la festivitat de Sant Antoni Abad, en algunes esglèsies se beneixen a tots els animals sense distinció. (Gosos, gats, cavalls, gallines, porcs, cabres, pardals etc).
 Segon l'historia, Sant Antoni Abad en mig de la vida austeras que portà va descobrir la sabiduría i el amor diví observant la natura. Va adquirir la costum de venir als animals i les plantes a la seua mort fon nombrats patró dels ramaders i protector d'animals. En Valencia conmemorem amb mises, probesons i la tradicional bendició d'animals la festivitat de Sant Antoni Abad, en la parroquia de Sant Antoni, situada en el carrer Sagunt. Una vegada acavada la misa, per el carrer Sagunt desfilen tota clase d'animals per cer veneits. El acte dura tot el matí. Ademés, durant el cap de setmana en front de la parroquia estarà instalat el "portal" o fira de Sant Antoni, on se venen productes tradicionals i fruits secs. En el mercat hi ha una paradeta per la recollida en el que és podrà donar pienso per la Protectora d'animals. Elegir este tema perqué m'agrada els animals, és molt bonic eixe día a tots caballs, gats, gossos, serps, porcs etc.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !