M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dimarts, 10 de febrer del 2015

FESTES EN VILLANUEVA DE LOS INFANTES

Villanueva de los Infantes, és un poble situat en Castella la Manxa, amb més de 5.000 habitants.
En la segona o tercera dissabte d'Agost, es celebra una festa anomenada la romeria, durant tota la vesprada la gent del poble va a un santuari on es troba la verge de l'antiga.
 Durant tota la vesprada l'estan visitant i ja per la nit comença la festa. La gent carrega els
cotxes de menjar i beguda i fan fogueres, sobretot carn a les brases, i altres plats típics del poble, samfaina moges, que és com una escalivada a soles que amb més brou, encisam de llima, cadascún el que li ve de gust.
Quan la gent està ben sopada, es deixen anar unes vaquetes a la plaça de bous, que està al costat del santuari, i per als que no li agrade,jugar amb vaquetes es fiquen en un escenari i una orquesta de música toca durant tota la nit. Al voltant del escenari, es fiquen també xiringuitos de begudes, menjar, xurreries...
Però el motiu real de la festa es traslladar la verge a l'esgèsia major del poble, per aixó sobre les quatre o cinc del matí, els xics del poble entren en el santuari, el va de la verge i per la carretera prenen rumb cap al poble. La verge va primer i tota la gent va darrere.Tarden com tres hores en recòrrer els sis o set kilòmetres que hi ha entre el santuari i el poble. La verge es queda en l'esgèsia fins el 9 de Setembre, i després la tornen a baixar al santuari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !