M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dilluns, 9 de febrer del 2015

FESTA DE LA PATRONA A XÀTIVA (LA VERGE DE LES NEUS)

Els dies 4 i 5 d'agost, des de fa molts anys, es celebra la festa de la Patrona, la Verge de les Neus a Xàtiva.
 Comença el dia 4 per la nit, quan una de les dues bandes de música del poble ofereix un gran i bonic concert a la Verge. Després del concert, i davant de la catedral on està la imatge, l'escola de dances balla durant hores acompanyats de les dolçaines i els tambors per conmemorar la festa. Encara que l'actuació finalitza quasi de matinada, moltíssima gent es queda a gaudir fins al final.
Al següent dia, dia de la Verge de les Neus, es fa una misa on assisteix molta gent a la catedral, està presidida pel batle i els regidors de l'Ajuntament. També assisteixen les falleres majors de Xàtiva i les Festeres Majors de la Fira.
Per la vesprada fan una processó multitudinària on eixen repressentant totes les cofradies de Setmana Santa, les Falles i l'Ajuntament. L'altra banda de música, acompanya a la Verge en aquesta processó. Aquesta celebració recorda la fi d'una epidèmia al poble.
Aquesta festa és el preludi de les grans festes del poble que es celebren del 15 al 20 d'agost, la Fira. Aquesta tradició començà a l'època de Jaume Primer i des d'aleshores, durant 5 dies Xàtiva es converteix en un gran mercat especialitzat en les tasques del camp i la venta de ramat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !