M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

diumenge, 5 de març del 2017

Josefina Castellví Piulachs


Va nèixer el 1 de juliol de 1935, ara fa 81 anys, a Barcelona. Va ser bacteriòloga marina, i una de les investigadores catalanes amb més projecció internacional. Fou pionera en la participació espanyola en investigació antàrtica i va liderar la instal-lació de la Base Antàrtica Espanyola. La seva contribució científica ha estat molt productiva en el seu camp i, encara que ara està retirada, continua vinculada a la difusió i estudi de la investigació.

Va desenvolupar la seva carrera en el Consell Superior d'Investigacions Científiques. Primer va ser professora, i amb el temps, es va convertir en directora. La seva passió pels bacteris en condicions extremes li va portar a ser la primera dona espanyola a l'Antàrtida en l'any 1984.

Ha rebut, entre altres distincions, la Medalla d'Or al Mèrit Científic de l'Ajuntament de Barcelona (1996), la Medalla "Narcís Monturiol" al Mèrit Científic i Tecnològic de la Generalitat de Catalunya (1996), la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (2003), Premi Esteva Bassols: "Senyora de Barcelona" (2005) i Català de l'any (2013).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !