M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dilluns, 6 de març del 2017

Helia Bravo Hollis



Helia Bravo Hollis



Helia Bravo Hollis va nàixer el 30 de septembre de 1901.Va nàixer en Mèxic.
Va realitzar el aprenentatge bàsic en Villa de Mixcoac un barri de Mèxic.En 1919 comença batxillerat on té molts professors com Isaac Ochesterona que li ensenya biologia.Finalitza el batxillerat exitosament i segueix medicina perquè allí no existia la carrera de biologia.Però un any després s’obri la carrera i s’apunta.

 En 1930, es responsable del "herbari nacional" amb les florístiques regionals y taxonomies en cactàcees. I publica la primera edició de les cactàcees en Mèxic.

En 1931 es gradua com mestra en ciències biològiques en la facultat de filosofia y lletres de la UNAM(Universitat Nacional Autònoma de Mèxic)

En 1959 es converteix en la defensora del jardí botànic de la UNAM.Que dirigeix en 1960.

En la seua obra científica ha escrit més de 160 publicacions.

Helia Bravo, ha conseguit moltes distincions y reconeiximents nacionals i internacionals. La més recent va ser la seva contribució de Metztitlàn on va fer el decret de la reserva de la biosfera de Metztitlàn en l’any 2000

Va morir el 26 de septembre de 2001 als 99 anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !