M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dilluns, 6 de març del 2017

Biografia Jennifer Anne Doudna

Jennifer Anne Doudna Jennifer Anne Doudna Washington DC, Estats Units 1964 és una professora de química nord-americana de la Universitat de Califòrnia a Berkeley. Va néixer el 1964 als Estats Units. Va estudiar química al Pomona College de Claremont (Califòrnia), on va aconseguir el títol de Bachelor of Arts, i bioquímica a la Universitat Harvard, on es doctorà amb un estudi sobre els ribosomes dirigit per Jack W. Szostak. Posteriorment realitzà el seu treball postdoctoral a la Universitat de Colorado a Boulder. El 1994 va esdevenir professora de la Universitat Yale i el 2003 de la Universitat de Califòrnia a Berkeley. Ha centrat els seus treballs en l'estudi de la cristal·lització de grans molècules d'àcid ribonucleic. El 2015 fou guardonada amb el Premi Princesa d'Astúries d'Investigació Científica i Tècnica, juntament amb Emmanuelle Charpentier. Ha rebut nombrosos premis, ja des de la seva època d'estudiant, els últims, el Premi Princesa d'Astúries i el Premi Gruber en Genètica , tots dos amb Emmanuelle Fuster el 2015 pel descobriment de CRISPR.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !