M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dilluns, 14 de març del 2016

Una dona important per a mi

UNA DONA IMPORTANT PER A Mi

Hola, vaig a parlar-vos d'una dona que la vull molt . la meva bis-iaia, Felecitas Moya. La he elegit perque va viure a la guerra civil.

Ella quan era quasi com nosaltres,quan tenía 10 anys va començar la guerra civil. Va náixer a La Salzadella (El meu poble).

Com estaven en guerra ella i la seua familia van haber d'anar-se a Castelló amb burro u un porc. Primer per el camí a Castelló el burro es va tornar boig i quan van arribara Castelló caminant es van refugiar en forats que feien per protegir-se.

Van continuar el camí cap a Valéncia i volien anar cap Alacant. A Valéncia no va passar res interessant.

Quan van començar el camí cap Alacant es van trobar a 2 militars. Els militars li van dir si els veníen el porc i ells ho van vendre. I en agraiment, van pujar al carro i els van portar a Alcant.

No vos penseu que ho va passar malament a Alacant, eren com unes vacacions per a ella perqué vivien davant de la platja i com el meu poble és de muntanya va ser la primera vegada que va vore la mar.

Tenien un poc de por perqué a vegades veien els avions tirant bombes.
Ara té 91 anys i és molt velleta. És un poc "cansina" i a vegades no se'n recorda qui sóc, peró jo encara la vull.

FI
   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !