M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

diumenge, 24 de gener del 2016

LA PAU



Molts diuen que el primer que té que pasar amb la pau es que siga mundial. Però, jo no opine que eixe siga el primer pas. Jo crec, que perquè hi haja pau, lo primer que té que passar, es que tinguem pau interior. Si tots tinguerem pau interior, no haurir guerres, no hi hauria patiment, no hi hauria morts...
Es dir, que perquè haja pau al món, cal començar per un mateix. Si tu estàs mal, el món estarà mal.
Per altra part, si ens posem a pensar-ho, la pau prové de l'educació. Depenent de la classe d'educació que se li done a una persona, vol que hi haja pau, o que hi haja guerra.
En primer lloc, les persones que volen guerra, són els que treballen al negoci de vendre armament, (vaixells, avións, bombes...). A ells els interessa que sempre en algún lloc del món, hi haja guerra. Perquè si no, no venen els seus productes, si no venen els seus productes, no tenen diners, i si no tenen diners, no es fan rics. Que és l'únic que volen.
Després, les persones que volen la pau, (entre ells nosaltres) volem la pau per poder viure tranquils, sense desgràcies... Perquè una bomba no elegeix a qui matar.



Fi

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !